Doar doi dintre cei patru mari producători de bere au reuşit să obţină profit anul trecut, într-o perioadă dificilă, când consumul s-a redus cu peste 10%, arată datele publice disponibile.
Ursus,, liderul pieţei de bere, a trecut pe profit în 2013, consemnând un rezultat net de 0,3 mil. euro, la o cifră de afaceri de 323 mil. euro. Ultimul an de profit pentru Ursus, companie care are în portofoliu branduri Timişoreana, Ciucaş, Stejar, Azugar, Grolsch şi altele, a fost 2009. În intervalul 2010-2012 producătorul a avut pierdere. Cel mai profitabil berar a rămas însă Heineken, chiar dacă rezultul său net a fost în scădere anul trecut. Afacerile din România ale olandezilor de la Heineken le-au adus un câştig net de 36 mil. euro. Dificultăţile de pe piaţa berii s-au resimţit însă şi în afacerile Heineken, care s-au redus cu 5% (calculat în lei).
Următoarele două companii în topul celor mai mari producători de bere, Bergenbier şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB), au raportat pierderi.