ZF 24

Producătorul Coca-Cola a avut vânzări mai mari cu peste 10% în primul semestru

 Producătorul Coca-Cola a avut vânzări mai mari cu...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.08.2016, 12:11 383

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a avut în primul semestru volume mai mari cu peste 10% ( low teens n.r.) faţă de perioada similară a anului trecut, arată un raport recent al companiei.

„Pe categoria de băuturi carbonatate performanţa din primul semestru a fost susţinută de băuturile în ambalajul de 1,25 litri destinat reţelelor din comerţul organizat, dar şi de produsele îm ambalaje mici, pentru servire imediată. Segmentul de apă a păstrat trendul pozitiv de creştere de peste 10% ( low teens n.r.). Cappy Pulpy continuă să aducă rezultate puternice în categoria de juice”, se arată în raportul citat.

Creşterea volumelor din România a contribuit alături de majorarea vânzărilor din Nigeria sau Serbia la avansul de 0,5% al Coca-Cola HBC în zona ţărilor emergente, o regiune din care  mai fac parte ţări precum Rusia, Belarus, Armenia, Moldova sau Bulgaria. În total, Coca-Cola HBC, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai brandurilor The Coca-Cola Company, a avut  volume în uşoară creştere (0,1%) faţă de primul semestru al anului anterior. Compania a îmbuteliat în prima jumătate a anului un total de peste 5,6 miliarde de litri ( 1 miliard de unit cases) şi a avut venituri nete peste 3 miliarde de euro, în scădere cu 3,4% faţă de perioada similară a anului trecut.

Trendul pozitiv al volumelor îmbuteliatorului din primul semestru vine în contextul în care anul trecut Coca-Cola HBC România a îmbuteliat cu 11% mai multe sticle de băuturi Coca-Cola, Sprite, Fanta sau Dorna faţă de anul precedent. În 2015, volumele Coca-Cola HBC au revenit pe plus, după un 2014 care a adus un declin de 6%.

Anul 2015 a marcat şi atingerea unei cifre de afaceri record pentru companie. Anul trecut, producătorul a raportat o cifră de afaceri de peste 2,1 miliarde de lei (472 mil. euro), în creştere cu 16% faţă de anul precedent, marcând astfel cel mai bun an din istoria de 25 de ani a companiei de pe plan local. Profitul net a fost de 243 mil. lei. 

Rezultatul de anul trecut întrece chiar şi cifrele raportate de companie la nivelul anului 2008, când Coca-Cola a depăşit pentru prima dată în România pragul de 2 miliarde de lei afaceri. Compania din România face parte din grupul Coca-Cola HBC, companie controlată de familia David-Leventis, care deţine indirect 23,3% din titluri, urmată de The Coca-Cola Company cu 23,1% din acţiuni, potrivit celor mai recente date.

 

Coca-Cola HBC România are trei fabrici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, unitatea din Ploieşti beneficiind în anul 2013 de o investiţie de peste 20 milioane de euro într-o linie de îmbuteliere a Cappy Pulpy.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO