♦ Taxarea parcării pentru car sharing contravine trendului de electrificare din întreaga Europă.
Spark Car Sharing, serviciul prezent în România, Bulgaria şi Lituania are planuri de extindere în Bucureşti, dar reprezentanţii companiei sunt de părere că taxarea parcării pentru maşinile de car sharing duce la scumpirea serviciului şi nu este în aceeaşi direcţie precum Uniunea Europeană. SPARK România are o flotă exclusiv electrică formată din 400 de maşini. Din portofoliu fac parte cinci modelele Dacia Spring, Škoda CityGO, Renault Zoe şi două modele premium, Nissan Leaf şi BMW i3.
„Din totalul flotei, scăzând în medie vehiculele aflate în proces de servisare rămânem cu o flotă activă de aproximativ 400 vehicule. Dintre acestea, media de utilizare zilnică este între 70 şi 100 vehicule aflate în permanentă mişcare. Din punct de vedere al utilizatorilor putem calcula o medie de 800 curse pe zi sau, luând în calcul sezonalitatea, până la 25.000 curse lunar“, a explicat Cristian Prichea, country manager, Spark Car Sharing.