ASIGURÂRILE, o piaţă de 2 miliarde de euro, au în faţă şi în 2018 un an provocator ca urmare a modificărilor legislative care au avut loc în sfera RCA, însă aceste schimbări ar putea stimula asigurătorii să diversifice mai mult businessurile pe segmentul poliţelor facultative. Alături de diversificare, respectiv ieşirea din paradigma dependenţei de RCA, printre tendinţe putem să vedem şi creşterea interesului din partea populaţiei pentru asigurările de viaţă, creşterea vânzărilor de asigurări corporate, repoziţionări în piaţă şi menţinerea presiunii pe comisioanele brokerilor.
• Reducerea dependenţei pieţei de sectorul RCA şi schimbarea de focus spre piaţa nonauto.
Creşterea vânzărilor şi în afara sferei poliţelor auto obligatorii (RCA) poate fi în continuare una dintre principalele direcţii strategice pe care companiile de asigurări vor încerca să le implementeze în acest an. Însă succesul acestei strategii depinde şi de interesul şi cererea populaţiei, nu numai de promovarea mai intensă a poliţelor facultative de către asigurători şi de tarifele reduse. Este de aşteptat ca asigurătorii să meargă mai mult pe poliţe facultative şi produse corporate.