Românii au cheltuit anul trecut, pentru prima oară, mai mulţi bani pe aparate foto semiprofesionale sau profesionale, în condiţiile în care vânzările de aparate foto ieftine au fost „decimate“ de smartphone-uri.
Compania japoneză Nikon, unul dintre cei mai mari producători de camere foto din lume, a înregistrat anul trecut pe piaţa locală vânzări de peste 60.000 de unităţi, în valoare de peste 15 mil. euro.
„În 2014 am vândut peste 60.000 de aparate foto, iar cota de piaţă a brandului Nikon s-a menţinut constantă la nivel anual, atât pentru aparate cu obiectiv interschimbabil cât şi pentru aparate compacte. Astfel, ambele obiective de vânzări ale Nikon în România au fost atinse în 2014, în ciuda unei pieţe foto totale în scădere“, a declarat pentru ZF Camil Perian, directorul general al distribuitorului Skin Media, unic importator şi distribuitor Nikon în România. Skin Media este unul dintre cei mai mari distribuitori de produse IT&C, cu afaceri anuale de aproximativ 180 mil. lei (40 mil. euro).