Grupul Samsung din Coreea de Sud a obÅ£inut anul trecut afaceri de 5,1 mld. lei în România, businessul aproaÂpe dublându-se în cinci ani. ÃŽn 2019 avansul faţă de anul anterior a fost de 11%, de aproape trei ori mai rapid decât cel al pieÅ£ei de electro-IT în ansamblul său.
Gigantul sud-coreean este activ pe mai multe segmente ale pieÅ£ei electro-IT, în frunte cu cel al teleÂfoaÂnelor mobile, având în portofoliu ÅŸi tablete ÅŸi laptopuri, dar ÅŸi televizoare ÅŸi electrocasnice.
În ceea ce priveşte 2020, oficialii companiei nu oferă cifre, însă spun că impactul pandemiei a fost limitat de forţa brandului. Spre comparaţie, piaţa electro-IT este aşteptată să scadă cu 30-50%.
„Această perioadă a adus multe proÂvocări pentru întregul mediu de busiÂness. Incertitudinile din primele săptăÂmâni legate de evoluÅ£ia panÂdemiei au avut impact ÅŸi la nivelul vânzărilor, însă reputaÅ£ia produselor ÅŸi relaÅ£ia solidă cu consumatorii pe care am construit-o în timp ne-au ajutat să limităm acest impact“, spun oficialii Samsung.
În cele două luni marcate de starea de urgenţă grupul a fost nevoit să îşi concentreze atenţia mai mult pe mediul online pentru consultanţă şi vânzări. Totuşi, contactul cu produsul are un rol important în decizia de achiziţie şi cred oficialii Samsung că va trebui reinventat, pentru a se adapta „noului normal“.
Sud-coreenii de la Samsung au local o echipă de circa 140 de persoane, relativ constantă.