Datele companiei de cercetare InterBiz Research & Consulting arată că piaţa de DIY (do-it-yourself) s-a ridicat la 1,4 miliarde euro anul trecut, în creştere cu 6%. Din totalul vânzărilor, aproape 70% sunt produse care au legătură cu piaţa de construcţii şi instalaţii, restul reprezentând decoraţiuni, mobilă, textile, electronice şi produse auto. Pentru acest an, InterBiz se aşteaptă un avans de 4% al vânzărilor, până la 1,45 miliarde euro.
„Piata materialelor de construcţii s-a ridicat la 5,9 mld euro (preţ furnizor) în 2014, din care numai 14% din vânzări se fac prin intermediul reţelelor moderne de bricolaj. Potrivit calculelor InterBiz, în România suprafaţa totală de depozitare şi vânzare a retailerilor de materiale de construcţii se ridică la aproximativ 14,5 milioane mp, din care 2,9 mil. mp aparţine firmelor specializate în comerţul cu amănuntul, restul de 11,6 milioane de metri pătraţi aparţinând distribuitorilor (comerţ en-gros)“, arată compania de cercetare.