Companii
Dacia a vândut autovehicule de 9 miliarde de euro la nivel mondial în 2019. Vânzările totale ale mărcii Dacia la nivel mondial s-au ridicat anul trecut la 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, cu o valoare de piaţă de 9 mld. euro
Vânzările mărcii Dacia s-au dublat în ultimii opt ani şi au ajuns la un total de 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior şi au ajuns să urce tot mai rapid spre pragul de 1 milion de unităţi, care ar trebui depăşit în următorii ani, odată cu creşterea capacităţilor de producţie de la Mioveni, Tanger şi Casablanca.
Vânzările brandului s-au ridicat la circa 9 mld. euro valoare de piaţă pentru peste 736.000 de maşini, luând în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro cu TVA.
Pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017.
Grupul Renault produce automobile sub marca Dacia în uzina din România, de la Mioveni, alături de Tanger şi Casablanca. Uzina din România a produs anul trecut aproape 350.000 de unităţi, însă acestea includ şi modele sub marca Renault exportate către pieţe precum ţări din nordul Africii sau Ucraina. În plus, francezii vor majora producţia Dacia de la Mioveni la 406.000 de unităţi anual din 2020, urmând ca producţia să fie majorată şi în Maroc.
La nivel european, luând în calcul UE şi statele EFTA (Islanda, Norvegia, Liechtenstein, Elveţia), Dacia a comercializat 581.543 de maşini şi figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.
Franţa rămâne piaţa unde Dacia vinde cele mai multe maşini, cu peste 140.500 de autovehicule livrate, dar în scădere cu 1% faţă de 2018. Pe locul secund a urcat puternic Italia, cu aproape 88.500 de unităţi, în creştere cu 33% faţă de anul anterior. Aceasta este şi cea mai mare creştere înregistrată de o piaţă din top zece pentru Dacia.
Din cele 11 cele mai mari pieţe pentru Dacia, patru au înregistrat scăderi - Franţa, Maroc, Algeria şi Turcia. Turcia a punctat cel mai mare declin, de 33% la 20.000 de unităţi.
Pe o piaţă românească Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creştere cu 1,5% faţă de anul anterior la aproape 55.463 de autovehicule.
Pe de altă parte, înmatriculările de autoturisme ale Dacia au urcat anul trecut cu 36% la 50.311 unităţi.
„Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenţia unei categorii largi de clienţi, inclusiv a celor care au ales să îşi achiziţioneze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România care şi-a dovedit, o dată în plus, pertinenţa şi utilitatea.
Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla“, au purtat marca Dacia“, au spus reprezentanţii mărcii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Unde se duc profiturile record făcute de bănci în România? Aproape 1 mld. de euro vor fi trimişi în Austria, Franţa şi Italia. Câţi bani rămân în România
-
Cum a devenit România un hub pentru centrele de tehnologie ale marilor companii internaţionale, de la Mega Image, Lidl şi Metro la Hornbach, H&M şi Estee Lauder
-
Semnal de alarmă pentru execuţia bugetară: deficitul a crescut până la 2% din PIB pe primul trimestru
-
Ce se mai întâmplă în agrobusinss. Cu programe de „plombare“ rămânem cu deficitul uriaş în industria alimentară. Avem nevoie de bani pentru investiţii în procesare
-
Claudiu Aron vrea să aducă turişti japonezi şi chinezi la hotelul Alpin din Poiana Braşov
-
Bursă. Perioada de raportări pentru T1/2024, începută mâine de OMV Petrom. Urmează BRD SocGen, TeraPlast şi emitentul BVB
-
Adrian Vasilescu, BNR: Ce crede lumea despre educaţia financiară
-
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Anomaliile din industria alimentară: suntem pe primele locuri în UE în agricultură, dar importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia. Cum întoarcem roata? „Industria alimentară trebuie să devină sector prioritar, să fim ajutaţi să facem investiţii“
-
ZF Tech Day. Sorin Cosmescu, EXE Software: Într-un an complicat ca 2023 am reuşit să creştem businessul cu 9%, iar pentru anul acesta ne-am propus un avans de peste 10%. Vedem o cerere mai mare pentru soluţii de tip business intelligence. Avem mai multe solicitări din România decât din străinătate
-
ZF Investiţi în România! Daniela Burcă, COO la Prysmian: Investim în creşterea producţiei la Slatina, dar şi în cercetare-dezvoltare şi într-un centru de IT în România. „Avem peste 50 de posturi deschise pe partea de IT şi vrem să ne atragem colegi aici.“
-
Urmează CFA CEE Investment Conference la Bucureşti. Joi, 9 mai, comunitatea CFA se întâlneşte cu mediul de business şi cu autorităţile publice din Europa Centrală şi de Est pentru a dezbate viitorul regiunii
-
Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Elevii români, campioni mondiali la robotică: Două echipe româneşti au ajuns în finala Campionatului Mondial de robotică FIRST din SUA şi au jucat una împotriva celeilalte, disputându-şi titlul suprem
-
Antreprenori locali. Cum a reuşit un antreprenor ca în opt ani să dezvolte un grup cu 40 de restaurante şi afaceri de 15 milioane de euro în 2023? Tomcat Hospitality operează branduri precum Treevi Pizza al Taglio, Fabrica de Ciorbe şi Sagakura
-
Afaceri de la Zero. Stup Edition. Ciprian Isacovici creează mobilă transformabilă sub brandul Extensio Mob şi ajută oamenii să îşi eficientizeze spaţiul din casă. „Vreau să le transmit oamenilor că pot să trăiască într-un apartament de două camere cu confortul de la trei camere“
-
CFA: Încrederea în economie creşte pe termen scurt, dar sunt multe îndoieli legate de viitor. Datoria publică calculată ca procent în PIB este anticipată să se majoreze la 53 % în următoarele 12 luni