România a trimis anul trecut la export doar zece milioane de litri de vin, cu o valoare de circa 20 de milioane de euro, trei pieţe primind mai bine de jumătate din total.
Astfel, principalii trei parteneri comerciali ai României din industria de vin – Marea Britanie, China şi Germania – au o cotă de piaţă cumulată de 55% în totalul exporturilor, potrivit datelor oferite de prowinechina.com, site-ul unuia dintre cele mai mari târguri internaţionale de vinuri din lume.
În 2014 România a produs circa 384 de milioane de litri de vin, în timp ce consumul intern a fost de circa 408 milioame de litri. Astfel, piaţa locală a importat 34 de milioane de litri şi a exportat puţin peste 10 mil. litri din licoarea lui Bacchus, potrivit aceleiaşi surse.
„România produce vin în special pentru consumul intern. Din totalul producţiei de anul trecut, circa 61% au fost vin alb, iar 39% vin roşu (şi roze - n. red.). Din totalul producţiei doar 28% sunt vinuri de calitate superioară (DOC), restul fiind vinuri de masă“, spun reprezentanţii prowinechina.com.