România a devenit în ultimii ani o destinaţie tot mai căutată de producătorii de electrocasnice care vin aici pentru a cumpăra sau pentru a ridica de la zero fabrici, convinşi de costurile mici cu forţa de muncă şi de poziţia geografică favorabilă, în „inima“ Europei.
Până acum câţiva ani piaţa era dominată de doar două nume mari - Arctic şi Electrolux. Începând cu 2009 însă, pe lista investitorilor din industria de profil s-au adăugat alte nume internaţionale precum Philips şi DeLonghi, iar ultimul producător care şi-a anunţat ieri planurile pentru România este grupul german Kärcher, cu afaceri anuale de 2 mld. euro şi cu un total de 10.000 de angajaţi. „Au existat mai mulţi factori care au contribuit la decizia noastră de a investi în România: costul competitiv cu forţa de muncă, poziţia geografică a României, faptul că aveam deja local o bază formată din 50 de furnizori şi faptul că exista deja o companie proprie (...)“, spun oficialii Kärcher.
Unul dintre principalele motive pentru care giganţii din Occident vin să producă înspre Est este faptul că salariile sunt de 4-5 ori mai mici decât în Vest. Totuşi, un român în producţia de profil câştigă în medie 2.200-2.500 de lei, peste salariul mediu net din economie cu mai mult de o treime.