♦ Primele cinci branduri din piaţa de încălţăminte au împreună doar 17% din vânzări, semn că este o piaţă puternic competitivă ♦ Mai bine de jumătate din piaţă e reprezentat de segmentul pantofilor de damă ♦ Un singur brand românesc – Benvenuti – îşi face loc în top 5.
Românii au cheltuit 1,26 mld. euro pe încălţări anul trecut, vânzările crescând cu 8,5% comparativ cu 2018. Astfel, această piaţă a avut un avans mai accelerat decât cel al consumului privat în ansamblul său (circa 7%), arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Cifrele includ şi vânzările online pentru că altfel, în offline nu există creştere, ba chiar e un mic declin. Per total însă, piaţa de încălţăminte a crescut. Doar pentru offline însă, 2017 a fost ultimul an de glorie, apoi a început trendul descendent“, spune Dan Pavel, fondatorul Benvenuti, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de profil.