Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa, frânează expansiunea pe piaţa locală după ce în ultimii trei ani şi-a crescut de zece ori traficul de pasageri şi anunţă că vrea să-şi consolideze prezenţa pe piaţa locală.
„Putem să reducem preţurile foarte mult pentru a avea avioanele pline. Însă acest lucru pune presiune pe contabilitate. Astfel, prioritatea pentru acest an este consolidarea rutelor locale. Dacă din punctul de vedere al plecărilor stăm foarte bine, segmentul de inbound (sosiri) trebuie consolidat. Trebuie să lucrăm mai mult cu birourile de turism pentru promovarea şi atragerea turiştilor străini“, a spus Denis Barabaş, sales & marketing executive România şi CEE al Ryanair.
Doar 35% din pasagerii care călătoresc cu Ryanair spre România sunt străini, însă compania aeriană îşi doreşte să crească procentul la 50%.
Faptul că cea mai mare parte din pasageri sunt români creează un dezechilibru în ceea ce priveşte gradul de umplere al avioanelor atunci când pleacă din România şi când se întorc în România.
În Bulgaria 47% din pasagerii care zboară cu Ryanair sunt străini, în timp ce în Cehia procentul ajunge la 84%.