Deficitul mare de candidaţi de pe piaţa muncii şi nevoia companiilor de noi angajaţi au impulsionat angajatorii să transforme propriii angajaţi într-un fel de headhunteri, care „vânează“ candidaţi care să le devină colegi, în schimbul unor sume importante de bani.
Unul dintre angajatorii care oferă bonusuri consistente angajaţilor care reuşesc să recomande prieteni sau cunoştinţe care ulterior sunt angajaţi în companie este firma de audit şi consultanţă fiscală KPMG România.
„KPMG recompensează recomandările interne în funcţie de poziţia pe care viitorul angajat urmează să o ocupe, iar sumele pot să ajungă până la 1.300 de euro“, a spus Mădălina Racoviţan, partner, Head of People Services în cadrul KPMG România.
Printre avantajele recrutării pe bază de recomandări pentru angajator se află şi extinderea bazei de candidaţi, dar şi feedback-ul instant primit de la angajatul care face recomandarea.
„Recomandarea internă poate fi folosită cu succes şi pentru poziţiile high experience, mai ales acolo unde este nevoie de cunoştinţe şi expertiză foarte specifice, unde numărul experţilor pe piaţa muncii este foarte limitat şi, în general, competiţia este acerbă“, a mai spus Racoviţan.