Peste 344.000 de persoane aveau o poliţă de sănătate la finalul lunii martie a acestui an, cu circa 100.000 de persoane mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pentru majoritatea asiguraţilor, poliţa este un beneficiu oferit de angajator ca parte a pachetului extra-salarial.
Asigurările de sănătate şi-au continuat sprintul de două cifre, iar după primele trei luni ale acestui an companiile locale de profil au tras linie cu vânzări de aproape
78 mil. lei, echivalentul a 17 mil. euro, potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară. Vânzările de asigurări de viaţă au început să crească susţinut din 2015, fiind în prezent segmentul de piaţă care înregistrează cea mai mare creştere.
În condiţiile în care ritmul de creştere de 25% înregistrat la începutul anului se menţine, asigurătorii ar putea închide anul 2018 cu vânzări de poliţe de sănătate de aproape 300 mil. lei.
Avântul vânzărilor de asigurări de sănătate a fost impulsionat şi de extinderea în 2016 a deductibilităţii fiscale de la 250 de euro la 400 de euro, atât la angajator, cât şi la angajat. Aceste avantaje au determinat în special companiile multinaţionale să treacă de la abonamentele medicale la poliţele de sănătate.
După interesul manifestat pentru poliţele de sănătate în zona corporate, asigurătorii au încercat să replice modelul şi în zona de retail, însă piaţa de retail nu are aceeaşi dinamică ca şi cea corporate.
Poliţa de asigurare în cazul persoanelor fizice poate pleca de la 100 de euro pe an şi poate ajunge şi la peste 2.500 de euro în funcţie de acoperiri.