Piaţa asigurărilor de sănătate, segmentul despre care toţi asigurătorii vorbesc şi unde toţi vor să fie prezenţi, este de fapt terenul de joacă a unui număr restrâns de jucători, respectiv cinci, arată datele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Allianz-Ţiriac, Signal Iduna, Groupama, Generali şi NN au împreună 98% din vânzările totale de asigurări de sănătate din primele trei luni din 2019, echivalentul a 91 milioane de lei. Cu alte cuvinte ceilalţi jucători nu există în piaţă.
Allianz-Ţiriac, companie controlată de grupul german Allianz împreună cu omul de afaceri Ion Ţiriac, este de departe lider pe segmentul asigurărilor de sănătate cu o cotă de piaţă de aproape 40%, echivalentul unor prime subscrise de peste 37 milioane de lei în primul trimestru din 2019.