♦ BRD consideră că veniturile nete din dobânzi vor fi influenţate negativ de evoluţia ratelor de dobândă, dar pozitiv de creşterea volumelor ♦ Cheltuielile operaţionale vor fi ţinute sub „control strict“.
BRD-SocGen mizează în acest an pe creşterea creditării totale cu 4,5% (3,2% dacă se consideră cursul de schimb constant), până la un sold net de 32,1 mld. lei, ascensiunea urmând să fie susţinută de avansul împrumuturilor pentru firme. „Creditele nete sunt aşteptate să reintre pe o curbă ascendentă începând cu 2021. Soldul creditelor acordate clienţilor retail va rămâne constant, în ciuda reactivării producţiei. Creşterea creditelor acordate companiilor va fi semnificativă, cu o contribuţie importantă atât a sectorului mari companii, cât şi a finanţării IMM-urilor, datorită în special programului IMM Invest“, se arată în proiectul de buget al BRD pentru acest an care urmează să fie discutat de acţionari în luna aprilie.
Pe segmentul retail, BRD mizează pentru acest an pe menţinerea creditării la un nivel comparabil cu cel din 2020 (-0,9% dacă se calculează variaţia la curs de schimb constant), până la un sold net de 22,1 mld. lei, banca urmărind să majoreze mai mult soldul creditelor nete pentru companii.