Business Hi-Tech

Flamingo: Piata de PC-uri a trecut de un milion de unitati

10.02.2009, 17:43 107

Vanzarile de calculatoare din Romania au trecut pentru prima oara de un milion de unitati in 2008, piata avansand pe fondul vanzarilor puternice de laptopuri, potrivit unor date prezentate de Flamingo, unul dintre cei mai mari retaileri de IT&C si electrocasnice.

In perioada 2004-2007, romanii au cumparat 2,6 milioane de PC-uri, conform unor date prezentate anterior de compania de analiza IDC Romania. Vanzarile totale de PC-uri (servere, laptop-uri, desktop-uri) din perioada mentionata au depasit valoarea de 2,13 miliarde de dolari. Nici Flamingo si nici IDC nu au oferit date privind valoarea pietei de calculatoare din anul precedent.
Vanzarile de calculatoare portabile au ajuns anul trecut la 475.000 de unitati, in crestere cu 44% fata de anul 2007 in timp ce vanzarile de calculatoare de birou (desktop) au inregistrat o usoara scadere, la 600.000 de unitati.
Per ansamblu, piata locala de PC-uri a crescut anul trecut cu 14% din punctul de vedere al numarului de unitati vandute. Cu un an in urma, vanzarile crescusera cu 48%.
IDC Romania nu a publicat date oficiale privind vanzarile de PC-uri in 2008.
Flamingo International a vandut anul trecut notebook-uri de 103 milioane de lei (31 mil. euro), in urcare cu peste 150% fata de 2007, datorita rezultatelor din primul semestru, dar ritmul de crestere a incetinit la 30% in trimestrul al patrulea.
Compania a vandut anul trecut aproximativ 60.000 de notebook-uri, in crestere cu peste 200% fata de nivelul de 17.750 unitati din 2007. Numarul de desktopuri vandute anul trecut a fost de aproximativ 70.000.
Vanzarile de pe segmentul retail (prin magazinele Flamingo) au fost de 21.055 de laptopuri si 29.319 de calculatoare de birou.
Oficialii Flamingo spun ca rezultatele au fost determinate de vanzarile "foarte bune" realizate in prima jumatate a anului, cand compania a obtinut vanzari triple fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar in a doua perioada a anului trecut vanzarile au fost influentate de accesarea dificila a creditelor de consum si criza financiara.
"Vanzarile din semestrul doi au fost influentate de doi factori: pe de o parte, accesarea mai dificila a creditelor de consum si pe de alta parte scaderea vanzarilor pe fondul crizei financiare", se mai arata in comunicat.
Pentru acest an, Flamingo estimeaza ca vanzarile de notebook-uri vor continua sa creasca, dar la un nivel mai temperat decat anul trecut.
In luna ianuarie, segmentul de notebook-uri a avut o crestere de 10% in termeni de valoare, si 15% in termeni de volum, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008.
"Chiar daca, momentan, este mai dificil sa accesam creditele de consum si impactul crizei globale este din ce in ce mai mare, consideram ca notebook-urile vor continua sa ramana printre cele mai vandute produse anul acesta, luand in considerare cresterea nevoii consumatorilor pentru tehnologie si mobilitate", a declarat, in comunicat, directorul executiv al Flamingo, Jiri Rizek.
Potrivit reprezentantilor companiei, Flamingo International a avut in 2008 o cota de piata de peste 12% pe segmentul de notebook-uri, acesta fiind evaluat la aproximativ 350 milioane de euro.
Compania este listata la Bursa de Valori Bucuresti. Din actionariatul Flamingo fac parte Dragos Cinca (25,2%), QVT Fund (15,16%), Flanco Holding (10,59%) si fondurile Deutsche Bank si DWS Polska TFI, care detin impreuna 6,48% din actiunile companiei.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO