Business Hi-Tech

Miroslav Majoros, CEO Telekom România: Chiar dacă cererea a crescut semnificativ atât în infrastructurile fixe, cât şi în cele mobile, nu am fost nici măcar aproape de capacitatea maximă a reţelei

Miroslav Majoros, CEO Telekom România: Chiar dacă...

Autor: Alexandra Cepăreanu

04.11.2020, 16:21 265

Miroslav Majoros, CEO Telekom România, spune că în pofida migrării accelerate a populaţiei şi a mediului de business în mediul online, infrastructura şi reţelele de telecomunicaţii nu au atins capacitatea maximă.

„Chiar dacă cererea a crescut semnificativ atât în infrastructurile fixe, cât şi în cele mobile, nu am fost nici măcar aproape de capacitatea maximă a reţelei. Cred că putem supravieţui chiar şi unei creşteri foarte mari a cerinţelor de capacitate ale clienţilor noştri. Şi asta a fost demonstrat în timpul crizei. Spre exemplu, oferim date nelimitate pe mobil şi acest lucru nu creează probleme mari în prezent în reţeaua noastră”, a spus Miroslav Majoros, în cadrul videoconferinţei ZF Digital Summit ă20.

El consideră că pentru o dezvoltare sustenabilă a infrastructurii digitale este nevoie de un plan pe termen lung, bine structurat.

„Avem nevoie de o viziune strategică pentru a avea o idee despre cum dorim să dezvoltăm ţara în următorii 20 de ani, spre exemplu. Cred că guvernul ar trebui să fie inteligent şi noi, jucătorii de profil, ar trebui să fim acolo pentru a dezvolta viziunea strategică şi perspectivele strategice ale ţării.”

Mandatul lui Miroslav Majoros se va încheia anul acesta.

„Manadatul meu se încheie anul acesta şi probabil anul viitor voi fi în altă ţară, făcând altceva. Vă mulţumesc pentru invitaţie (n.r. de a participa la ediţia din 2021 a ZF Digital), dar nu cred că voi veni anul viitor din poziţia de CEO al Telekom Romania”, a spus Miroslav Majoros, CEO Telekom România în cadrul videoconferinţei ZF Digital Summit 20.

Alte declaraţii

Aşadar, aceste vremuri îmi amintesc cu adevărat de ceea ce s-a întâmplat acum cinci ani când am venit în România şi au spus că infrastructura este una dintre cele mai bune din Europa. Celelalte ţări au fost extrem de rapide, au avut programe guvernamentale care sprijină dezvoltarea infrastructurii, motivând operatorii să se desfăşoare. Şi au acceptat cumva acest lucru ca subvenţie, de fapt, că aceasta este cea mai bună infrastructură. Avem fibre peste tot. Dezvoltăm fibre peste tot.

Avem aproximativ trei milioane de gospodării care utilizează infrastructura de fibră, ceea ce reprezintă o creştere imensă comparativ cu câţiva ani în urmă şi continuăm să creştem.

Această criză a accelerat numeroasele procese care se întâmplau deja şi care erau mult aşteptate în zona transformării digitale. În timpul acestei crize, industria telecomunicaţiilor a jucat şi joacă un rol esenţial. Vorbim cu toţii despre informare. Dar cred că comunicaţiile, reţelele devin oxigen.

Conectivitatea este o mare problemă pentru oamenii săraci, pentru societate, pentru întreprinderi. Da, este un an provocator, dar în acelaşi timp cu mult potenţial.

Din punct de vedere financiar, 2020 este un an bun. În ceea ce priveşte digitalizarea, criza a fost bună pentru că a accelerat procesul de digitalizare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO