Business Hi-Tech

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale aşteaptă până pe 12 februarie oferte la o licitaţie cu o valoare de peste 570 mil. lei, pentru proiectul cloudului guvernamental

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale aşteaptă până...

Autor: Adrian Seceleanu

24.01.2024, 17:38 171

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), care alături de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) şi Serviciul Român de Informaţii (SRI), este implicat în implementarea proiectului de dezvoltare a cloudului guvernamental, aşteaptă până în 12 februarie oferte pentru o licitaţie cu o valoare estimată la 576 mil. lei, conform datelor din platforma SEAP.

Conform documentaţiei, vor fi achiziţionate cel puţin aproximativ 400 de servere de procesare şi stocare şi de back, dar şi multiple alte echipamente.

Procedura a fost iniţiată în 18 noiembrie 2023, iar termenul iniţial de depunere al ofertelor a fost modificat.

Ofertele trebuie să fie valabile până în data de 12 noiembrie 2024. STS a comunicat că data limită pentru evaluarea tehnice şi financiare a ofertelor este 26 aprilie 2024.

STS explică în cadrul documentaţiei care este rolul său în proiect şi de ce sunt necesare aceste echipamente. „STS participă, în parteneriat cu ADR şi SRI, la implementarea investiţiei (proiectului) IMPLEMENTAREA  INFRASTRUCTURII DE CLOUD GUVERNAMENTAL, finanţată prin PNRR, Componenta C7. Transformare digitală. Conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice, Cloud-ul Guvernamental al României este referenţiat ca Platforma de Cloud Guvernamental şi are o componentă de Cloud Privat, denumită în continuare Cloudul Privat Guvernamental (CPG). Operaţional, Cloud-ul Privat Guvernamental va funcţiona cu asigurarea elasticităţii specifice şi a disponibilităţii ridicate prin implementarea a două Centre de Date Principale şi a două Centre de Date Secundare, de nivel Tier III/IV by design. Realizarea celor două Centre de Date Secundare, interoperabile cu cele două Centre de Date Principale, este necesară pentru asigurarea cerinţelor tehnice şi legale de continuare a activităţii în caz de dezastru (business continuity/disaster recovery). Pentru implementarea Componentei Interne a CPG, prin prezenta documentaţie se urmăreşte achiziţia de către STS de produse şi soluţii TIC (echipamente de procesare, stocare, backup, reţea şi conectică, soluţie Cloud IaaS, soluţie Cloud PaaS, soluţii de administrare şi dezvoltare ), inclusiv servicii de instalare, configurare, punere în funcţiune, testare, operaţionalizare, integrare la nivel de servicii şi instruire, pentru cele două Centre de Date Principale şi cele două Centre de Date Secundare, de nivel Tier III/IV by design. Rezultatul final al achiziţiei, care va fi recepţionat, îl constituie furnizarea unei infrastructuri hardware şi software moderne, scalabile, redundante, fiabile şi performante, capabilă să furnizeze servicii cloud de tip IaaS şi PaaS către instituţiile şi autorităţile centrale ale statului român. (...) Centrele de Date care vor fi dotate cu produsele şi soluţiile TIC care fac obiectul prezentei proceduri de achiziţie, având servicii de instalare, configurare, punere în funcţiune, testare, operaţionalizare şi integrare incluse, vor asigura găzduirea sistemelor informatice aparţinând autorităţilor publice care deservesc cetăţenii/mediul de afaceri”, confom datelor din documentaţia publicată de STS.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO