Starbucks analizează varianta privind renunţarea la afacerea din Marea Britanie, potrivit BBC.
Se pare că Starbucks analizează o potenţială vânzare a afacerii sale din Marea Britanie, în condiţiile în care se confruntă cu o concurenţă din ce în ce mai dură şi cu schimbarea obiceiurilor clienţilor. Cu toate acestea, nu a fost demarat un „proces formal de vânzare", potrivit informaţiilor din mass-media locală.
Cel mai mare lanţ de cafenele din lume a fost afectat puternic de restricţiile COVID din întreaga lume. În luna mai, compania a anunţat că este „concentrată cu toată atenţia asupra îmbunătăţirii activităţii principale din SUA".
Firma va continua să „evalueze opţiunile strategice" pentru operaţiunile sale internaţionale deţinute de companie, potrivit Times. Starbucks a angajat consilierii Houlihan Lokey pentru a explora posibilele opţiuni pentru această afacere, au adăugat jurnaliştii.
La fel ca o mare parte din industria alimentară, compania Starbucks a fost grav afectată de restricţiile din timpul pandemiei. În prezent, compania se confruntă cu o creştere a costurilor şi trebuie să se adapteze la schimbarea obiceiurilor clienţilor, deoarece mulţi oameni lucrează de acasă.
De asemenea, compania se confruntă cu o concurenţă sporită în Marea Britanie din partea unor lanţuri de cafenele. Starbucks are aproximativ 1.000 de puncte de vânzare în Marea Britanie, dintre care aproximativ 70% sunt francize, în timp ce restul sunt deţinute de firmă.