Hotelurile şi pensiunile au implementat mai multe măsuri pentru ca turiştii care încep să se cazeze să fie în siguranţă pe timpul şederii. Măsurile sunt, în mare, aceleaşi, dar unele reguli variază de la un spaţiu de cazare la altul.
„Oaspeţii noştri sunt îndemnaţi să poarte mască în zonele publice ale hotelului, le este măsurată temperatura la sosire, camerele de hotel sunt curăţate şi igienizate temeinic după fiecare oaspete, rămânând vacante timp de 72 de ore, lenjeria şi prosoapele sunt curăţate şi dezinfectate, iar curăţenia în camera unde şederea este mai lungă de o noapte rămâne la opţiunea oaspetelui. De asemenea, au fost retrase din camere obiecte atinse frecvent: meniurile şi broşurile cu informaţii despre hotel şi zona înconjurătoare au fost înlocuite cu variante online, accesibile prin coduri QR“, spune Daniel Ben-Yehuda, directorul general al hotelului Sheraton din Bucureşti.
Şi la mare, hotelierii sunt atenţi la igienă, mai ales că pe litoral vor fi cei mai mulţi turişti în perioada următoare.
„Am montat aparate de dezinfectat la toate intrările, iar clienţilor li se ia temperatura când ajung. Am suplimentat personalul care se ocupă de curăţenie în spaţiile publice, precum holuri, lifturi, piscină. În camere se face dezinfecţie după fiecare turist, când eliberează camera. Telecomenzile sunt protejate cu o husă care de asemenea se schimbă după fiecare turist“, spune Florin Butnaru, antreprenorul care deţine hotelul Parc din Mamaia.
În staţiunea Băile Herculane, proprietarii de hoteluri au aplicat metoda „o cameră da, una nu“, pentru a asigura distanţarea între persoanele cazate.