„Jumătate din clienţi se uită la ce scrie pe borcan şi aleg să cumpere produsul atestat, pentru că ştiu ce analize stau în spate.“
Un număr de 89 de producători de miere sau produse apicole au atestat de „produs montan“, din cei 22.900 de apicultori din România, arată daÂtele din Catalogul Produselor AliÂmenÂtare Certificate (CPAC), dezÂvolÂtat de AgenÅ£ia pentru FinanÅ£area InvestiÅ£iilor Rurale (AFIR).
Avantajul menÂÅ£iuÂnii de pe etiÂchetă este faptul că pentru cumÂpărăÂtori înÂseamÂnă că produsul a fost obÅ£iÂnut dintr-o zonă cu un grad reÂdus de poÂluare, pe de o parte, dar ÅŸi că proÂduÂsul are calităţi suÂpeÂrioaÂre, care au fost demonÂstraÂte în urÂma unor anaÂlize penÂtru obÅ£ineÂrea cerÂtiÂficării. TotÂodată, pe producăÂtori îi ajută menÂÅ£iunea „proÂdus monÂtan“ penÂtru că este recuÂnosÂcută la niveÂlul întreÂgii UE ÅŸi pot proÂmova proÂduÂseÂle mai bine într-o piaţă diÂnaÂmiÂcă, chiar acÂceÂsând fonÂduri euroÂpene penÂtru acest lucru.
„Jumătate din cliÂenÅ£i se uită la ce scrie pe borcan ÅŸi aleg să cumÂpere proÂduÂsul atestat, pentru că ÅŸtiu ce anaÂlize stau în spate. La început, acum doi ani, ne-a ajutat faptul că era proÂdus monÂtan, pentru că am câştiÂgat încreÂdeÂrea clienÅ£ilor, iar cei conÂsaÂcraÅ£i nu se mai uită acum, neapărat, la asta, ci ne aleg pentru gust. Dar, cei noi sunt atenÅ£i“, spune Maria ZăinesÂcu, care deÂÅ£ine o afacere de tip întreÂprindere faÂmilială - Zăinescu Maria Petronela ÃŽ. F.