Companiile aeriene low-cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair, cei mai mari jucători de pe piaţa locală, care au transportat 7,2 milioane de pasageri împreună anul trecut, pun anul viitor pe harta zborurilor cinci rute noi din Bucureşti, cinci din Constanţa, patru din Cluj-Napoca, trei din Oradea, două din Craiova şi două din Iaşi, conectând astfel tot mai multe oraşe din România cu restul Europei, potrivit datelor centralizate de ZF.
Wizz Air a operat zboruri pe 29 de rute noi în acest an şi adaugă alte trei rute anul viitor
Liderul pieţei, low-costul Wizz Air, care are 29 de rute noi pentru 2016, a pus pe harta zborurilor alte trei rute noi pentru anul viitor
Din martie anul viitor avioanele companiei Wizz Air vor decola din Craiova spre Paris şi Veneţia, iar din Bucureşti va mai pleca un avion spre Lamezia Therme, în sudul Italiei. Low-costul şi-a consolidat în acest an poziţia pe piaţă prin deschiderea de rute noi din Bucureşti, Sibiu, Cluj-Napoca, Iaşi, Suceava. Pe rute externe, Wizz Air a legat în acest an România de Lisabona (Portugalia), Tel Aviv (Israel), Larnaca (Cipru) şi alte destinaţii din Europa.
Compania aeriană a mizat nu doar pe destinaţii noi în străinătate, dar şi pe cele interne. Wizz Air a acoperit ruta Bucureşti - Cluj-Napoca din iulie anul acesta.
Jozsef Varadi, CEO al Wizz Air, declara pentru ZF că transportatorul continuă expansiunea în România prin noi curse şi că estimează 6 milioane de pasageri anul acesta, faţă de 4,5 milioane de pasageri pe rutele din România anul trecut.
Blue Air pariază pe 16 rute noi anul viitor de pe aeroporturile din România
Pe de altă parte, al doilea cel mai mare transportator low-cost de pe piaţa românească, Blue Air, cu zboruri în 14 ţări, a pus pe hartă mai multe rute în acest an şi continuă expansiunea şi anul viitor.
„Anul acesta Blue Air operează pe 29 de rute noi, pe două vor începe zborurile din decembrie Bucureşti - Oradea şi Cluj - Birmingham. Pentru 2017 am anunţat deja 21 de rute noi, dintre acestea o rută din baza de la Larnaca (către Birmingham) şi 4 din baza de la Liverpool“, potrivit oficialilor companiei.
Blue Air, care a avut 2 milioane de pasageri anul trecut, va deschide 16 curse noi doar de pe aeroporturile din România, Bucureşti, Cluj, Iaşi, Constanţa şi Oradea, fiind cele care se vor conecta cu destinaţii europene prin noile zboruri. Avioanele companiei vor decola anul viitor din Bucureşti spre Tel Aviv (ianuarie), Bordeaux (iunie anul viitor), Copenhaga (iunie). Tot anul viitor Blue Air va avea curse noi şi de pe aeroportul din Cluj-Napoca, urmând să zboare spre Londra (martie), Larnaca (aprilie), Nisa (aprilie) şi Hamburg (iunie). Blue Air îşi va consolida de anul viitor poziţia şi pe aeroportul din Constanţa, de pe care lansează zboruri spre Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara din iunie, dar şi spre Paris şi Roma din aprilie. Şi din Iaşi compania va lansa curse noi spre Berlin şi Valencia din iunie 2017, iar din Oradea va avea curse spre Torino din martie 2017. Din decembrie anul acesta, Blue Air va opera curse pe Bucureşti - Oradea, turând puternic motoarele pe rutele interne.
Ryanair va lega de anul viitor Oradea de Spania şi Italia
Şi gigantul low-cost Ryanair a accelerat motoarele pe piaţa locală. Din martie anul viitor, Ryanair va lega Oradea de Barcelona şi Milano, curse care vor aduce 60.000 de pasageri transportatorului. Compania va lega şi Bucureştiul de Palermo, dar va creşte şi numărul de zboruri către Bruxelles, Dublin şi Milano, care-i vor aduce companiei aproape 2 milioane de pasageri. Şi anul acesta compania a lansat mai multe curse noi. Ryanair va opera din noiembrie zboruri pe ruta Timişoara - Bucureşti. Ryanair vrea să ajungă în acest an la peste 1,8 milioane de pasageri pe rutele pe care le operează de pe aeroporturile Henri Coandă (Otopeni), Craiova şi Timişoara, faţă de 700.000 de pasageri cât a avut anul trecut doar de pe aeroportul din Bucureşti.
„Pentru 2017 compania Ryanair are rute noi din Bucureşti spre Palermo din 28 martie, iar din Oradea spre Milano din 29 martie şi din Oradea spre Barcelona din 26 martie“, a spus Denis Barabas, director de marketing şi vânzări al Ryanair pe România.
Compania de stat Tarom stagnează
În timp ce jucătorii low-cost se bat să câştige supremaţie pe harta zborurilor, compania de stat Tarom, aflată sub conducerea a trei şefi de la începutul anului până în prezent, nu are o strategie de extindere şi continuă să se afunde în pierderi, finalizând primul semestru cu 28,6 milioane de lei pierderi, nivel aproape similar cu cel de anul trecut şi de peste opt ori mai mare faţă de rezultatul prognozat.
În România, traficul de pasageri s-a ridicat la 13 milioane de persoane anul trecut.