Retailerii străini din comerţul alimentar vor scoate din buzunare aproape 1 mld. euro în acest an pentru a deschide 400 de magazine noi, pentru a dezvolta noi facilităţi logistice, pentru a-şi dezvolta comerţul online şi pentru a paria pe digitalizarea businessului.
Cei mai mulţi bani îi vor paria reţelele-soră Kaufland şi Lidl, parte a grupului german Schwarz, care vor scoate din buzunare mai bine de jumătate de miliard de euro împreună.
„Investiţiile noastre în România vor continua şi în 2020. Vom investi 1 miliard de lei (peste 200 de milioane de euro) în acest an în crearea a aproximativ 1.000 de noi locuri de muncă, în creşterea eficienţei şi sustenabilităţii lanţului de valoare, în dezvoltarea reţelei de magazine (...), dar şi în dezvoltarea colaborărilor cu furnizorii locali (...)“, spunea recent Frank Wagner, executivul german care conduce operaţiunile locale ale grupului german Lidl.
Grupul german Kaufland, liderul pieţei de comerţ alimentar din România, are un buget de investiţii de 300 mil. euro pentru piaţa locală în 2020. Suma este, din datele ZF, cea mai mare de până acum, cu 50% peste nivelul din 2018 şi triplă faţă de alţi ani. Banii merg către achiziţia de terenuri, tehnologii noi şi expansiune.
Ca număr de magazine, campioni ai expansiunii vor continua să fie Profi şi Mega Image, retaileri activi pe format mic, cu supermarketuri şi hipermarketuri.
Reţelele de comerţ modern continuă să parieze pe România într-o perioadă în care consumul continuă să crească, deşi executivii din domeniu prevăd o temperare a ritmului faţă de 2019 când a avansat cu 7%. Totodată, comerţul tradiţional are în continuare aproape 40% din piaţă, mult peste cota din Vest, şi ajunge la 10-20%. Astfel, loc de expansiune încă există.
Universul de comerţ modern numără acum circa 3.000 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount şi cash&carry cu afaceri totale de 12 mld. euro.