Retail&Agrobusiness

Raul Filip, director de achizitii Altex România: Nu vedem mulţi jucători străini pentru că piaţa e mică, mulţi sunt concentraţi pe alte pieţe emergente. În plus, infrastructura nu este la nivelul dorit

Raul Filip, director de achizitii Altex România: Nu...

Autor: Roxana Rosu

10.05.2018, 14:32 1106

În România, pe piata de electroIT nu au intrat încă marii jucători internaţionali din cauza dimensiunii mici a pieţei, mulţi sunt concentraţi pe alte pieţe emergente, precum Turcia, China, India. În plus, infrastructura pune limitări din punct de vedere logistic, a declarat Raul Filip, director de achiziţii Altex România la conferinţa ZF Retail 2018.

"Va fi tot mai greu să diferenÅ£iezi vânzările între offline ÅŸi online, e un mix. Sunt clienÅ£i care comandă online, plătesc online dar ridică produsul din magazin, alÅ£ii care comandă online, plătesc în magazin, ridică din magazin sau vor livrare la domiciliu.Va fi un echilibru între online ÅŸi offline, vorbim despre omnicanal; clientul nu va cumpăra o inovatie tehnologică, un produs absolut nou fără să îl vadă, sa interacÅ£ioneze cu el. Componenta umană, încrederea data de omul care îţi prezintă produsul este importantă"

Alte declaratii:

Altex este prezent ÅŸi în mall-uri ÅŸi stradal ÅŸi în parcuri de retail, în orice locaÅ£ie care oferă vizibilitate ÅŸi interacÅ£iune uÅŸoară cu clienÅ£ii. LocaÅ£ia trebuie să respecte totuÅŸi o serie de specificaÅ£ii tehnice (spaÅ£iu depozitare, acces facil, etc)

Stradal, vizibilitatea e foarte mare, dar în Bucureşti, astăzi nu cred că mai există multe astfel de locaţii care să permită un magazin Altex. Chiriile diferă de la stradal la mall-uri în funcţie de locaţie. Chiriile nu sunt mici nici la mall.

PiaÅ£a de electroIT a crescut anul trecut cu circa 16%, iar cresterea Altex a depăsit-o. CreÅŸterea pieÅ£ei este determinată în principal de inovaÅ£ie, de produse noi. ÃŽnceputul lui 2018 a fost foarte bun, suntem optimiÅŸti echilibraÅ£i. Avem multe proiecte care vor aduce beneficii clienÅ£ilor, în special în zona de experienţă de cumpărare (digitalizare, omnicanal).

Plecarea românilor din Å£ară are cauze variate. Cel puÅ£in Ã®n ultimii doi ani, principala cauză nu cred ca au fost veniturile mici, ci mai degrabă nesiguranÅ£a Ã®ntr-un viitor pe măsura aÅŸteptărilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO