În 2008, ultimul an de boom economic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7%. Atunci Lidl încă nu intrase pe piaţă, iar Kaufland nu era încă lider de piaţă.
Grupul german Schwarz, care deţine lanţul de hipermarketuri Kaufland şi discounterul Lidl, a ajuns să controleze aproape 20% din comerţul alimentar local, evaluat la 77,6 mld. lei anul trecut. Nemţii au venit iniţial cu Kaufland în 2005, iar şase ani mai târziu au adus şi lanţul de discount Lidl.
Grupul Schwarz are afaceri totale de 15,3 mld. lei în 2016, ultimul an pentru care există date financiare.
Pentru acest calcul jurnalistic privind cota de piaţă s-a luat în calcul cifra de afaceri cumulată a tuturor companiilor din retailul cu dominantă alimentară, mai exact companiile care au CAEN cuprins între 4711 şi 4729. Cifrele cuprind doar companiile care au unul dintre aceste CAEN-uri şi care şi-au depus rezultatele pe anul trecut şi pe 2008 la Registrul Comerţului.
Grupul Schwarz, care controlează cele două reţele de magazine este, potrivit ultimelor date, cel mai mare retailer european, cu afaceri de circa 90 de miliarde de euro (405 mld. lei) anual.