„Noi am început acum doi ani cu vânzările online, iar în 2021 avem deja o creştere de 5% faţă de 2020. Acest mod de a vinde maşini devine o normalitate. Sunt clienţi care comandă şi plătesc online. Sunt cazuri în care ofertele online sunt chiar mai bune decât dacă s-ar duce în showroom. Onlineul nu este un competitor, ci un serviciu complementar care ajută showroomul clasic şi este o modalitate de reduce riscurile pe timp de pandemie şi de a vedea ofertele din piaţă. Iar clientul poate avea inclusiv maşina livrată acasă, însă, de obicei clienţii vor să vină la showroom“, a spus Alexandru Vescu, Renault marketing director pentru Clusterul Europa de Est şi Sud în cadrul Groupe Renault.
Grupul Renault a fost primul care a implementat o platformă de vânzare online de maşini, atât pentru Renault cât şi pentru Dacia, prin intermediul cărora pot fi plătite integral maşinile. Din 2020 şi Ford România a implementat o platformă similară pentru dealerii săi, cu diferenţa că în cazul mărcilor Dacia şi Renault showroomurile acţionează drept agenţi de vânzări, iar maşinile sunt facturate tot pe Renault Commercial Roumanie, în timp ce la Ford România maşinile sunt facturate de dealeri.