Eveniment

Afacerile producatorilor auto locali vor urca la 6,5 mld. euro

Afacerile producatorilor auto locali vor urca la 6,5 mld. euro

Constantin Stroe, presedintele ACAROM: Productia din industria auto continua sa creasca, iar in 2008, chiar daca uzina din Craiova a oprit activitatea, productia auto nationala a crescut cu 13,5% aproape ca in 2007. In acelasi timp reteaua de furnizori continua sa se dezvolte si sa acopere cat mai multe arii geografice.

23.09.2008, 20:02 35

Cresterea din acest an este pusa pe seama aprecierii productiei Automobile Dacia si a principalilor actori din industria de componente auto. "Dacia reprezinta mai mult de 40% din totalul industriei, dar sa nu uitam si producatorii de componente auto. Primele cincisprezece companii au avut anul trecut afaceri de circa 2,7 miliarde de euro", a declarat ieri Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) si vicepresedinte al Automobile Dacia, la Conferinta Internationala a Producatorilor de Automobile si Componente Auto - Auto Romania 2008.
Potrivit unui studiu ZF asupra primilor cincisprezece producatori de componente auto, afacerile lor au crescut in 2007 la 2,7 miliarde de euro, cu 37% mai mult decat anul anterior. In acelasi timp profiturile cumulate ale celor cincisprezece a scazut cu 70%. Pe primele trei locuri in topul amintit s-au clasat, in ordinea cifrei de afaceri, producatorii Continental, Michelin si Takata Petri.
"Productia din industria auto continua sa creasca, iar in 2008, chiar daca uzina din Craiova a oprit activitatea, productia auto nationala a crescut cu 13,5% aproape ca in 2007. In acelasi timp reteaua de furnizori continua sa se dezvolte si sa acopere cat mai multe arii geografice", a spus Stroe.
Studiul ACAROM  a aratat ca cele mai multe companii prezente in productia locala a componentelor auto sunt filiale ale unor jucatori internationali sau joint-ventures create de acestea, si apoi producatori locali. Cele mai mari concentrari de producatori automotive au fost create in Arges, Bucuresti si Ploiesti in zona de sud, si Timis, Arad, Sibiu si Cluj, in Transilvania.
Investitiile acestor producatori vor continua in anii urmatori in principal datorita unor costuri de productie mai mici, cel cu forta de munca fiind intre cele mai importante. In Romania costul mediu al unei ore de lucru a fost evaluat la 2,7 euro, de circa 10 ori mai scazut ca in Germania sau Franta.
"Industria auto urmeaza sa se consolideze din 2010 odata cu inceperea productiei Ford, cand output-ul auto din Romania va fi de 700.000 de autovehicule (400.000 Dacia si 300.000 Ford)", a declarat  Stroe.
Francois Fourmont, directorul Automobile Dacia, a declarat ca anul viitor uzina va asambla 400.000 de modele Logan, din care 280.000 vor fi exportate. In functie de aceste cifre compania urmeaza sa creasca exporturile in 2009 la 75% din productie, fata de 65% in prezent. Totodata, compania va exporta catre alte sapte uzine ce asambleaza modelul Logan peste 800.000 de colectii de masini dezasamblate.
"Aceste colectii sunt echivalente valoric cu aproximativ 400.000 de masini. Pentru o uzina livram 30% din echivalentul unei masini, iar pentru altele chiar si 65%, dar la final livrarile ajung la o valoare egala cu productia Automobile Dacia", a explicat Stroe. El a aratat ca, potrivit studiilor ACAROM, la nivelul anului 2010 26% din piata auto mondiala vor reprezenta vanzarile de automobile din gama de pret low cost precum modelul Logan. In plus, conform estimarilor, in 2012 vor fi comercializate peste 18 milioane de automobile cu un cost de achizitie sub 10.000 de euro.
Acest lucru se datoreaza faptului ca aproape toti constructorii mondiali, Volkswagen, Fiat, Tata, Toyota, au programat lansari de autoturisme low cost, dar si pentru ca mare parte a consumatorilor se vor orienta spre modele cu un cost de utilizare cat mai scazut.

Clientii de flote trec pe benzina
Clientii de flote se vor reorienta catre modele echipate cu motoare pe benzina, in conditiile in care pretul motorinei se va mentine peste cel al benzinei, apreciaza reprezentantii ALD Automotive, divizia de leasing operational a Grupului francez Societe Generale. "In prezent datorita costurilor mai ridicate atat ale combustibililor, cat si in ceea ce priveste mentenanta, companiile vor opta din ce in ce mai mult pentru automobile pe benzina", a declarat Martin Kossler, managing director in cadrul ALD Automotive. In Romania, circa 80% din automobilele care fac parte din flotele gestionate de ALD Automotive sunt echipate cu motorizari diesel, fata de 95% in Austria. Compania estimeaza pentru 2009 afaceri de aproape 22 mil. euro si 16 mil. euro in 2008, fata de 10,4 cat a inregistrat anul trecut. "Cresterea companiei va fi accelerata de deschiderea a doua noi birouri in Brasov si Timisoara, cat si de aprecierea pietei leasingului operational", a spus Ovidiu Andreescu, directorul comercial al companiei. El a subliniat ca numarul IMM care apeleaza la astfel de servicii este in crestere, cu toate ca multinationalele vor detine in continuare o pozitie dominanta, cu un procent de aproape 90% din contracte de leasing operational. Bogdan Alecu

Kolbenschmidt schimba locatia pentru fabrica de 80 mil. euro
Grupul german Kolbenschmidt Pierburg AG, producator de componente pentru motoare  auto, a schimbat locatia fabricii din Romania, investitia anuntata initial in Arc Parc Dej fiind mutata in cel mai mare  parc industrial privat din Campia Turzii dezvoltat de filiala locala a dezvoltatorului german Reif Bauunternehmung. Kolbenschmidt a anuntat ca va investi circa 80 mil. euro pentru a construi 4 unitati de productie in care vor lucra aproximativ 700 de angajati. "Kolbenschmidt va investi in Campia Turzii, constructia urmand sa fie facuta de cei de la Reif prin intermediul firmei de constructie Reif Construct", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Moldovan, viceprimarul din Campia Turzii. Reprezentantii Reif nu au dorit sa comenteze informatia, dar au mentionat ca majoritatea investitorilor din Campia Turzii provin din domeniul auto. "Profilul investitorilor este in proportie de 90% format din firme care isi deruleaza activitatile de productie in industria automotivelor, iar principalii clientii sunt producatorii germani care si-au exprimat intentia de a-si deschide unitati de productie in Romania", a declarat Cristian Moise, directorul parcului industrial Reif. Investitia grupului Kolbenschimidt urmeaza sa se faca prin intermediul KS Aluminium Technologie, initial in Romania fiind prevazuta o unitate de productie de bloc-motoare pentru automobilele Porsche, Jaguar si Volvo. La nivel mondial, Kolbenschmidt Pierburg AG detine peste 30 de fabrici, iar anul trecut a realizat vanzari de 2,18 mld. euro. Compania Reif Construct a anuntat pentru anul acesta investitii de aproximativ 12 milioane de euro in parcul industrial de la Campia Turzii. Proiectul dezvoltatorului german va avea o suprafata de 44 de hectare, fiind cel mai mare  parc industrial privat, ca suprafata, care va fi realizat in judetul Cluj. Tiberiu Hrihorciuc

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO