Eveniment

Zece păcăleli de 1 aprilie făcute de businessurile româneşti: ciocolata Heidi cu leurdă, maşina livrată în lockerele FAN Courier, compania aeriană 5 to go sau vinul Recaş la doză i-au pus pe gânduri pe internauţi. GALERIE FOTO

FOTO

Ciocolata cu leurdă, avionul 5 to go sau restaurantul NOR deschis în Dubai sunt câteva dintre păcălelile cu care au asaltat mediul online businessurile româneşti pe 1 aprilie anul acesta. Dacă unii internauţi au căzut în plasă, alţii şi-au dat seama din prima că este vorba despre glumele puse la cale de echipele responsabile de Social Media.

Producătorul român de ciocolată Heidi, creat în Pantelimon şi deţinut astăzi de familia austriacă Meinl prin intermediul vehiculului de investiţii Kex Confectionery, a postat sâmbătă pe pagina sa de Facebook o fotografie cu un aşa-zis nou sortiment de ciocolată din portofoliu. Ingredientul-surpriză? Leurda.

„Momentul mult aşteptat a sosit! Noua Heidi Dark cu leurdă te aşteaptă în magazine”, a fost mesajul care a însoţit fotografia.

FAN Courier, liderul pieţei locale de curierat, o companie deţinută de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai, a anunţat, tot de 1 aprilie, o nouă facilitate.

„Ce-ai zice dacă ţi-am spune că de azi poţi să-ţi comanzi maşina mult visată direct la FANbox?”

Ţinânt cont de dimensiunile reduse ale unui locker din care pot fi ridicate coletele, o astfel de facilitate este, cel puţin deocamdată, o utopie.

Tot în rândul serviciilor de comandă online s-a înscris şi postarea eMAG, cel mai mare retailer online din România, un business construit de antreprenorul Iulian Stanciu.

„ANUNŢ! Ca să venim în sprijinul clienţilor care nu au timp să bată magazinele în căutarea de cadouri de Paşte pentru cei dragi, în luna aprilie, eMAG va fi deschis non-stop.”

Internauţii şi-au dat imediat seama că este vorba despre o păcăleală, la fel ca în cazul postării reţelei locale de cafenele 5 to go, fondate de antreprenorii Radu Savopol şi Lucian Bădilă.

„Ne-am gândit bine, credeţi-ne. Am fost încurajaţi de statisticile care spun că numărul de zboruri operate de pe aeroporturile din România a crescut cu 30% anul trecut şi de feedback-ul pozitiv pe care l-a avut iniţiativa, atât intern, cât şi cel venit din partea cafegiilor 5 to go, cărora li s-a cerut părerea în avans. Tu ai zbura cu 5 to go? Daca da, te aşteptăm la bordul companiei aeriene de linie FIVE TO GO AIR! Cel mai nou jucător, 100% românesc, pe piaţa de companii aeriene.”

Postarea a continuat cu anunţul unor promoţii speciale pentru biletele de avion cumpărate în primele zile de la lansare.

„Vrei să vezi cum arată meleagurile exotice de unde provine cafeaua 5 to go? Rezervă acum un zbor către plantaţiile de cafea din Columbia! A zis cineva city break? Alege una dintre destinaţiile noastre preferate şi bucură-te de cafeaua 5 to go la Budapesta, sau în curând, în una dintre locaţiile noastre din Bulgaria!”, a continuat mesajul.

O altă păcăleală le-a aparţinut fondatorilor restaurantului NOR din clădirea de birouri Sky Tower din Bucureşti. Localul aparţine grupului de restaurante Studio Hospitality Concept (SHC), fondat de Radu Dumitrescu.

„Anunţăm cu mândrie marea deschidere a luxosului NOR Dubai”, a fost anunţul publicat pe 1 aprilie pe Facebook, însoţit de câteva fotografii editate astfel încât să ilustreze logo-ul NOR în interiorul unui restaurant cu vedere la Burj Khalifa.

Producătorul de vin Cramele Recaş, deţinut de familiile Iova, Georgiu, Cox şi de alţi acţionari, a postat o fotografie care sugera că vinurile Solo Quinta s-ar putea găsi şi la doze de aluminiu.

„Acum că v-am atras atenţia, singura doză de Solo Quinta pe care o vom promova este doza maximă de vin recomandată pe zi”, a fost mesajul din descrierea imaginii.

La rândul său, Grupul Agricola Bacău, din industria alimentară, a sugerat şi el lansarea unui nou produs: răbdările prăjite.

„De 1 Aprilie, ne dorim să redăm prospeţimea produselor, chiar la tine acasă. De aceea ne bucurăm să anunţăm noul nostru produs: Răbdări prăjite. Eşti curios să îl încerci?”

Tot în industria cărnii, Cris-Tim, un business deţinut de familia Timiş, a postat o fotografie în care produsele sub acest brand „au făcut schimb de haine”, provocându-i pe următorii paginii de Facebook să identifice produsele după numele şi ambalajele reale.

Simigeria Luca, unul dintre cele mai extinse lanţuri cu produse de patiserie, a anunţat „primul covrig cu gaura aromată”, iar producătorul de ciocolată Kandia a postat o fotografie cu ceea ce ar fi „noul ROM cu vin românesc”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO