Info

Green Ambalaje colectează deşeuri cu maşini electrice

Articol cu conţinut publicitar

Autor: Publicitate

14.07.2022, 11:53 201

Green Ambalaje, lider de piaţă în domeniul waste management, îşi măreşte flota auto cu cinci maşini 100% electrice

Green Ambalaje devine, din această săptămână, prima companie din România care va colecta deşeurile cu maşini electrice. Flota a fost mărită cu cinci vehicule 100% electrice furnizate de Renault. Maşinile sunt de tip Trucks Master Z.E. şi sunt carosate integral în România, prin intermediul companiei Grădinariu. Aceste vehicule vor fi puse în funcţiune în Capitală încă de săptămâna viitoare.

Cele cinci autovehicule electrice vor colecta şi deservi puncte de colectare inteligente tip RVM de la companiile de tip retail din Bucureşti, urmând ca apoi şi la Cluj-Napoca şi Timişoara, pentru materialele de tip PET, sticlă şi aluminiu.

Maşina electrică este mult mai simplu de utilizat, mentenanţa şi intervalele de revizie sunt mult mai largi, iar bateriile uzate se pot reintroduce în circuit după ce sunt reîncărcate cu energie fotovoltaică. Cu toate acestea, logistica unei flote electrice ţine foarte mult de modul în care şoferii îşi realizează traseul şi încărcările.

În următorii doi ani, compania Green Ambalaje are în plan o investiţie de cinci milioane de euro în flota auto electrică, iar strategia proiectului prevede ca în toate oraşele mari să se înlocuiască flota auto cu acest tip de maşini. Ele vor fi utilizate doar în zona urbană, în cea rurală încă se vor păstra camioanele pe combustibil fosil pentru că mobilitatea vehiculelor existente pe piaţă nu le permite să aibă o autonomie mai mare de 400-500 km.

“Sperăm că până în 2030 să înlocuim şi camioanele care circulă internaţional şi pe trasee mai lungi, cu modele hibrid sau electrice. Asta este strategia pe zona de transport şi colectare pe care noi o avem acum. Bineînţeles, lucruri inovative facem şi în alte activităţi pe care noi le întreprindem, utilaje, echipament de reciclare, care sunt gândite astfel încât să facă diferenţa pe zona de amprentă de carbon pentru noi şi partenerii noştri”, a declarat Cristian Lazăr, CEO & Founder Green Ambalaje.

Andrei Grădinariu, directorul General al companiei Grădinariu, a susţinut că în calitate de companie deţinută şi operată local, şi-a luat în serios angajamentul faţă de mediu şi educarea comunităţii cu privire la gestionarea adecvată a deşeurilor.

“Suntem onoraţi să vedem că eforturile noastre se concretizează în soluţii eficiente pentru industria de profi”, a declarat directorul general al companiei Grădinariu.

Anul trecut, compania Green Ambalaje a gestionat aproximativ 93.000 de tone de deşeuri de ambalaje, industriale sau periculoase în cele 9 puncte de lucru naţionale, care au fost reciclate şi transformate din nou în ambalaje sau energie electrică. Prin preluarea, transportul, reciclarea şi fabricarea de produse derivate sau materii prime, compania oferă un model de gestionare a deşeurilor care se bazează pe o economie circulară şi pe o reutilizare a resurselor într-un număr de cicluri cât mai extins.

“Eu cred că publicul e foarte interesat, după cum vedeţi, inclusiv pentru maşinile mici este un trend foarte interesat de a-şi achiziţiona maşini electrice, cred că noi am dat astăzi startul unei curse pe care eu o întrevăd, ca toată lumea, la un moment dat va trece pe partea electrică ca combustie, deci vor renunţa la motoarele pe diesel şi este parte şi din strategia europeană de a interzice motoarele pe combustibil până în 2030, cel puţin pentru maşinile mici, ” a susţinut Cristian Lazăr, CEO & Founder Green Ambalaje.

Green Ambalaje este o companie românească specializată în servicii profesionale de management al deşeurilor pentru companiile care desfăşoară activităţi de producţie şi retail din România. Compania oferă partenerilor săi servicii integrate de management al deşeurilor, de la colectare, segregare, până la transportul deşeurilor şi reciclarea sau valorificarea acestora prin metode eficiente şi convenabile din punct de vedere economic. 

Renault Trucks a livrat, la nivel internaţional, încă din anul 2010 primele camioane electrice de serie către clienţii finali. Cota de piaţă din anul 2021 a fost de 50%, fiind unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa vehiculelor electrice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO