TrebuieSaRepornimBusinessul
ZF Live. Iulian Stanciu, CEO al eMAG: Ar trebui să înlocuim treptat acest lockdown cu măsuri care să repornească economia. „Prioritatea ar trebui să fie criza sanitară, dar trebuie văzut foarte atent ce măsuri ar trebui luate şi unde ar trebui relaxat, în ce zone, astfel încât lucrurile să repornească.“
#zftrebuiesarepornimbusinessul
Iulian Stanciu, CEO al eMAG: Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost înregistrată în partea de echipamente sanitare de protecţie - de 1.000 de ori faţă de o vânzare normală.
Autorităţile ar trebui să ridice treptat blocajul general în care se află mai multe sectoare din business pentru a permite repornirea economiei, păstrând ca prioritate rezolvarea crizei sanitare.
„Cred că ar trebui să înlocuim treptat acest lockdown cu măsuri astfel încât să repornească economia. Prioritatea ar trebui să fie criza sanitară, dar trebuie văzut foarte atent ce măsuri ar trebui luate şi unde ar trebui relaxat, în ce zone, astfel încât lucrurile să repornească“, a declarat în cadrul emisiunii de business ZF Live Iulian Stanciu, CEO şi acţionar al eMAG, cel mai mare retailer online din România şi unul dintre cei mai puternici din regiune. „Temerea mea este legată de cât de bine reuşeşte statul să coordoneze cele două crize - criza de sănătate şi criza economică. Nu suntem nici Germania, nici SUA, nici Marea Britanie, suntem o ţară relativ tânără, cu nişte sisteme încă în formare. S-ar putea să ieşim din criza asta foarte dezbinaţi, cu un stat central grav afectat, cu o capacitate de reacţie mult slăbită pentru toate problemele care ar putea să vină“, a adăugat el.
Strategia autorităţilor de ieşire din criză şi de relansare a economiei ar trebui să ţină cont de domeniile care vor putea creşte pe plan local şi care vor reuşi să absoarbă forţă de muncă, consideră Stanciu. „Cred că pentru ieşirea din criză şi relansarea economiei ar trebui să vedem care sunt domeniile strategice care au fost afectate şi care ar trebui ajutate. De asemenea, ar trebui să ne uităm puţin şi la viitor - care sunt business-urile care pot angaja, pot da de lucru oamenilor şi care au perspective să crească şi naţional, şi internaţional. Tot ce are legătură cu economia digitală, software, instrumente de productivitate, comerţ online - toate acestea vor creşte foarte mult. Turismul este ceva strategic, agricultura va trebui să crească“.
eMAG, grup cu afaceri de peste 5 miliarde de lei în 2019 la nivelul întregii regiuni, a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în contextul în care oamenii au început să apeleze masiv la comenzile online în condiţiile restricţiilor dure privind părăsirea domiciliului. „În ceea ce priveşte comenzile, avem o creştere de peste 30% pe vânzarea directă, faţă de o perioadă normală, iar în platforma marketplace avem peste 40%“.
Compania va ataca zona de livrare de alimente cu un nou serviciu, care se va lansa săptămâna viitoare, şi va angaja încă 1.000 de oameni în contextul expansiunii businessului.
Cererea a crescut în mod specific pentru produse legate de munca şi divertismentul de acasă în condiţiile în care sute de mii de familii s-au trezit că sunt nevoite să lucreze, să înveţe, să facă sport şi să se distreze fără să-şi părăsească domiciliul, a explicat şeful eMAG.
„Vânzările de laptopuri au explodat - sunt duble faţă de o perioadă normală. Piaţa aceasta de IT era amorţită de vreo 10 ani, se ducea uşor - uşor în jos, iar dintr-o dată toată lumea a descoperit productivitatea“.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Unde se duc profiturile record făcute de bănci în România? Aproape 1 mld. de euro vor fi trimişi în Austria, Franţa şi Italia. Câţi bani rămân în România
-
Cum a devenit România un hub pentru centrele de tehnologie ale marilor companii internaţionale, de la Mega Image, Lidl şi Metro la Hornbach, H&M şi Estee Lauder
-
Semnal de alarmă pentru execuţia bugetară: deficitul a crescut până la 2% din PIB pe primul trimestru
-
Ce se mai întâmplă în agrobusiness. Cu programe de „plombare“ rămânem cu deficitul uriaş în industria alimentară. Avem nevoie de bani pentru investiţii în procesare
-
Claudiu Aron vrea să aducă turişti japonezi şi chinezi la hotelul Alpin din Poiana Braşov
-
Bursă. Perioada de raportări pentru T1/2024, începută mâine de OMV Petrom. Urmează BRD SocGen, TeraPlast şi emitentul BVB
-
Adrian Vasilescu, BNR: Ce crede lumea despre educaţia financiară
-
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Anomaliile din industria alimentară: suntem pe primele locuri în UE în agricultură, dar importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia. Cum întoarcem roata? „Industria alimentară trebuie să devină sector prioritar, să fim ajutaţi să facem investiţii“
-
ZF Tech Day. Sorin Cosmescu, EXE Software: Într-un an complicat ca 2023 am reuşit să creştem businessul cu 9%, iar pentru anul acesta ne-am propus un avans de peste 10%. Vedem o cerere mai mare pentru soluţii de tip business intelligence. Avem mai multe solicitări din România decât din străinătate
-
ZF Investiţi în România! Daniela Burcă, COO la Prysmian: Investim în creşterea producţiei la Slatina, dar şi în cercetare-dezvoltare şi într-un centru de IT în România. „Avem peste 50 de posturi deschise pe partea de IT şi vrem să ne atragem colegi aici.“
-
Urmează CFA CEE Investment Conference la Bucureşti. Joi, 9 mai, comunitatea CFA se întâlneşte cu mediul de business şi cu autorităţile publice din Europa Centrală şi de Est pentru a dezbate viitorul regiunii
-
Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Elevii români, campioni mondiali la robotică: Două echipe româneşti au ajuns în finala Campionatului Mondial de robotică FIRST din SUA şi au jucat una împotriva celeilalte, disputându-şi titlul suprem
-
Antreprenori locali. Cum a reuşit un antreprenor ca în opt ani să dezvolte un grup cu 40 de restaurante şi afaceri de 15 milioane de euro în 2023? Tomcat Hospitality operează branduri precum Treevi Pizza al Taglio, Fabrica de Ciorbe şi Sagakura
-
Afaceri de la Zero. Stup Edition. Ciprian Isacovici creează mobilă transformabilă sub brandul Extensio Mob şi ajută oamenii să îşi eficientizeze spaţiul din casă. „Vreau să le transmit oamenilor că pot să trăiască într-un apartament de două camere cu confortul de la trei camere“
-
CFA: Încrederea în economie creşte pe termen scurt, dar sunt multe îndoieli legate de viitor. Datoria publică calculată ca procent în PIB este anticipată să se majoreze la 53 % în următoarele 12 luni