Andrei Bica-Popi, un tânăr de 26 de ani din Făgaraş, a lansat o companie de strângere de fonduri pe platforma americană de crowdfunding kickstarter.com pentru a produce ceasuri sub un brand autohton numit Peren. El are nevoie de 10.000 de dolari canadieni (circa 7.000 euro) pentru a începe producţia de ceasuri şi a dezvolta astfel brandul.
„Banii care sper că vor fi strânşi de pe platforma de crowdfunding kickstarter vor fi utilizaţi pentru începerea imediată a unei linii de producţie autohtone de ceasuri“, a spus Bica-Popi, căruia i-a venit ideea creării unui brand românesc de ceasuri după ce a urmat o serie de stagii de pregătire în orologerie în Elveţia la mai multe companii din domeniu.
„Având în vedere faptul că într-o ţară foarte mică precum Elveţia pot coexista nu mai puţin de 730 de branduri de ceasuri, iar în România, o ţară cu aproximativ 21 milioane de locuitori nu există (…), am decis să fiu eu primul român care elaborează un astfel de proiect“, a precizat antreprenorul, care a urmat Cursurile Facultăţii de Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Studii Europene de Securitate din cadrul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu. Brandul Peren este înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), însă campania a fost lansată pe kickstarter.com prin intermediul unui cetăţean canadian, dat fiind faptul că platforma americană nu acceptă proiecte din România. Până ieri la ora 14, proiectul „Peren“ strânsese 4.266 dolari canadieni de la 27 de susţinători. Campania se desfăşoară până pe 23 decembrie, iar suma minimă cu care poate contribui o persoană este 1 dolar canadian.