Companii
Ce puteţi citi în noua ediţie a Business MAGAZIN: Miza pe România
Chiar dacă investiţiile în producţie au devenit un soi de rara avis a industriei locale, schimbările în domeniu nu înseamnă doar închideri de fabrici, ci şi intrarea pe cele mai noi nişe ale industriei globale. Exemplul businessului românesc de 70 de milioane de euro RAAL Bistriţa este relevant în acest sens. Compania care operează două fabrici cu peste 2.000 de angajaţi în judeţul Bistriţa a investit în diversificarea portofoliului de produse şi a intra pe piaţa componentelor pentru autombile electrice şi hibride, atrăgând astfel inclusiv atenţia gigantului Tesla. Această realizare ne face să ne întrebăm unde se află România în noua cursă spre transformarea într-un pol regional al producţiei.
O bună parte dintre retailerii tradiţionali care nu aveau în paralel dezvoltat şi canalul digital de vânzare au fost nevoiţi să-şi deschidă magazine online peste noapte ca să supravieţuiască după instaurarea restricţiilor impuse pentru limitarea răspândirii coronavirusului, nu doar în România, ci şi în alte ţări din Europa şi din lumea întreagă. Unii jucători online însă, aşa cum este retailerul ceh de mobilă şi decoraţiuni interioare Bonami, au mers contra curentului şi au început extinderea în offline în plină pandemie.
După ce am urmărit ani la rând cum cinemaurile tip drive-in au conturat adolescenţa unor personaje preferate, acum avem ocazia să experimentăm şi noi fenomenul. Cinematograful tip drive-in este în context pandemic singura variantă prin care putem să mergem cu prietenii, soţia sau, de ce nu, la o primă întâlnire la un film. Care este povestea cinemaului drive-in „de Snagov”?
Nu este un secret că presa scrisă trece prin momente de cumpănă. Financial Times, farul călăuzitor al City-ului londonez şi al lumii de business în general, trece şi el prin schimbări de adaptare la noua realitate, iar de ghidarea editorială a ziarului colorat se ocupă, de la începutul anului, jurnalista britanico-libaneză Roula Khalaf. Ea este prima femeie redactor-şef din istoria FT.
După ce pandemia de COVID-19 a pus turismul „pe butuci”, aşii din portofoliul companiei Cocktail Holidays au rămas insulele elene. Cât sunt de deschişi românii acum la călătoria cu avionul spre acestea?
Într-o vreme în care afacerile s-au închis pe bandă rulantă - temporar sau nu - există şi antreprenori care au mers mai departe cu planurile lor prepandemie. Solid Atelier este numele unei astfel de ambiţii, al cărei „creier” este Adrian Holerga. Ideile lui luaseră naştere cu mult timp în urmă şi au început să prindă contur în iarnă. Chiar şi în condiţii de pandemie, Solid Atelier nu s-a dat înapoi de la lansare, astfel că la sfârşitul lunii aprilie mobilierul şi corpurile de iluminat făcute într-un mic atelier de lângă Capitală au ieşit în lume.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedierile silenţioase din business: Cel puţin 3.000 de angajaţi din 40 de companii au rămas fără loc de muncă în urma concedierilor colective din primul trimestru din acest an
-
Christian Tour, una dintre cele mai mari agenţii de turism din piaţă, se află în discuţii pentru achiziţia unor jucători. „Ne aflăm în discuţii cu câteva agenţii, sperăm să se concretizeze în următoarea perioadă.“
-
Bursă. 15 din cele 20 de acţiuni din indicele bursier BET sunt pe plus de la începutul acestui an. Sphera şi Aquila s-au apreciat cu câte 30%, triplu faţă de creşterea indicelui
-
Avertisment. Până la jumătate dintre muncitorii din ţări din afara UE ar putea pleca din România în căutarea unor salarii mai bune. Construcţiile, HoReCa şi retailul, cele mai afectate sectoare
-
Cel mai mare oraş smart din Europa, un proiect de 8 miliarde dolari controversat şi în egală măsură fascinant, prinde contur în Grecia după întârzieri de un deceniu
-
ZF Investiţi în România! Sorin Preda, Global Vision: Discutăm un nou parteneriat, post Globalworth, care poate implica vânzarea activelor logistice rămase în portofoliul nostru. Cash-ul va merge într-un nou vehicul investiţional
-
Sorin Pâslaru, ZF: Anul alegerilor. Cine răspunde pentru faptul că avem cea mai mare inflaţie din UE, cea mai rapidă creştere a datoriei externe şi a datoriei publice?
-
Cum a ajuns producătorul de mezeluri Fox din România, deţinut de familia Vulpe, să facă 477 mil. lei cu 950 de angajaţi
-
Iaşi te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Lucian Haraga Jr, Semtop Group, cu afaceri de 330 mil. lei: Ne uităm să achiziţionăm ferme cu potenţial irigabil. Este un moment dificil în piaţă, iar în astfel de momente apar oportunităţi
-
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Alexandra Bogatu, proprietara platformei de închiriat apartamente în regim hotelier Rezident, a investit 2 mil. euro într-un hotel boutique la malul mării. „Vrem un grad mediu de ocupare de 70% anual“
-
ZF Economia Verde. Raluca Fişer, Green Revolution: Extindem anul acesta proiectul I’Velo şi la Timişoara, unde începem cu 9 staţii şi 320 de biciclete
-
Adrian Vasilescu, BNR: Ce-i leagă pe oameni de banii lor
-
Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Jumping House, un centru de activităţi sportive recreative cu trambuline, s-a extins de la Cluj-Napoca la Oradea, iar fondatorii caută malluri pentru a se dezvolta mai departe. „Se vede avantajul centrului comercial“
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Alexandru Angelo, investitor: Văd trei scenarii pentru politica monetară a Rezervei Federale, unul dintre ele spunând că instituţia ar deveni loială politicului şi ar scădea dobânzile indiferent de datele economice
-
Ce spun bancherii şi consultanţii despre perspectivele digitalizării: Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban