Giganţii internaţionali din IT şi auto conduc topul celor mai doriţi angajatori în rândul studenţilor români. În top apar şi Dacia, OMV Petrom şi Banca Transilvania, trei dintre cele mai puternice branduri româneşti.
♦ Salariul potenţial, trainingurile şi siguranţa jobului sunt primele criterii luate în considerare. În contrapartidă însă, studenţii români nu pun accent pe leadership.
Giganţii internaţionali din IT şi auto conduc topul celor mai doriţi angajatori în rândul studenţilor români. În top apar şi Dacia, OMV Petrom şi Banca Transilvania, trei dintre cele mai puternice branduri româneşti.
Preferinţele diferă în funcţie de domeniul de studiu şi de sex. Astfel, studenţii de la facultăţile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi viitori IT-şti vrea să lucreze pentru Google. Studenţii de la ASE sau alte facultăţi cu profil de business sau comerţ au ales pe primul loc compania americană Apple, care îşi face loc şi în top zece angajatori doriţi şi de cei care studiază la facultăţi de inginerie sau IT, arată un studiu al Universum Global. Compania face de mulţi ani acest studiu pe pieţele dezvoltate din vestul Europei, iar începând din 2016 a intrat şi pe piaţa locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piaţa din România şi a avut la bază aproape 10.500 de studenţi de la 46 de universităţi şi de la 136 de specialităţi.
Pentru Universum Student Research 2016 s-a respectat ponderea populaţiei pe sexe, astfel că 51% din respondenţi sunt femei, iar restul bărbaţi. Vârsta medie este de 21,7 ani, iar media anuală la facultate este de 7,5. Studenţii aşteaptă un salariu mediu de 587 de euro, în contextul în care salariul mediu la nivel de economie este de 440 de euro.
„În general, studenţii români sunt orientaţi către viitor, astfel că salariul potenţial este mai important decât salariul actual sau cel de început. Mai mult, contează şi trainingurile oferite de angajator, dar şi dezvoltarea profesională ulterioară. Mai mult, siguranţa jobului este un alt aspect foarte important pentru ei. În contrapartidă însă, ei nu pun accent pe leadership”, spun analiştii Universum Global.
Studiul arată că indiferent de profilul de studiu – business, inginerie sau IT -, românii se orientează către angajatori străini, adevăraţi giganţi după cifra de afaceri şi totodată lideri pe pieţele lor.
Preferinţele diferă în funcţie de domeniul de studiu şi de sex. Astfel, studenţii de la facultăţile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi viitori IT-şti vrea să lucreze pentru Google. Studenţii de la ASE sau alte facultăţi cu profil de business sau comerţ au ales pe primul loc compania americană Apple, care îşi face loc şi în top zece angajatori doriţi şi de cei care studiază la facultăţi de inginerie sau IT, arată un studiu al Universum Global. Compania face de mulţi ani acest studiu pe pieţele dezvoltate din vestul Europei, iar începând din 2016 a intrat şi pe piaţa locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piaţa din România şi a avut la bază aproape 10.500 de studenţi de la 46 de universităţi şi de la 136 de specialităţi.