Business Hi-Tech

Doar 17% din investiţiile în publicitate merg în online, faţă de peste 60% la TV, deşi consumul e egal

Doar 17% din investiţiile în publicitate merg în...

Autor: Ioana Nita

23.12.2016, 00:07 739
Bugetele alocate de companii pen­tru promovarea în mediul online re­prezintă doar 17% din totalul in­ves­ti­ţiilor nete în publicitate, în timp ce pen­tru promovarea la tele­vizor pon­derea se ridică la peste 60%, cu toa­te că timpul mediul pe­trecut de uti­liza­to­rii pe ambele canale media este acelaşi.

Potrivit datelor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), bran­durile au alocat anul trecut 64% din bu­getul total destinat publicităţii în pro­movarea la TV şi 17% în pro­mo­­varea online, deşi în ultimii ani uti­­li­zatorii au început să petreacă la fel de mult timp pe internet ca la televizor. Mai exact, 25% din timpul mediu to­tal petrecut de consumatori pe cana­le­le media (TV, radio, OOH – publi­ci­ta­tea outdoor, presa scrisă şi inter­net) este alo­cat pentru vi­zio­­­­na­rea TV şi 24% pen­tru uti­li­zarea in­ternetului.

Piaţa locală de pu­blicitate a cres­cut anul acesta cu 10% faţă de 2015, la 366 mil. euro, po­tri­vit datelor agen­­ţiei de me­dia Ini­tia­tive. Din această su­mă, 240 mil. euro au fost in­ves­tite în publicitatea la TV şi 64 mil. eu­ro au mers către promovarea online, majoritatea către Google şi Facebook.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO