Călin Fusu, acţionar majoritar şi director executiv al grupului Neogen, din care fac parte site-urile Bestjobs, CeeVee, Zumzi, Kolektiva şi Vivre, consideră că pe piaţa online din România site-urile de nişă au potenţial de creştere pentru că românii „au nevoie de simplitate, şi nu de mii de categorii” unde să caute produsele sau serviciile de care sunt interesaţi.
„Cred în site-urile de nişă. Cred şi într-un mall online, eMag va fi cu siguranţă un mall, Amazon poate fi un mall, dar nu cred în mai multe malluri online. (…) Mai sunt nişe în România neocupate. Dacă vă rog să-mi spuneţi un site de pantofi pe care să îl ştie toată lumea, dar nu îmi puteţi da un răspuns pentru că lipseşte un lider de piaţă, sau un site cu produse de copii”, a spus Fusu la ZF Live.
Antreprenorul vede o oportunitate pentru grupul Neogen şi în industria aplicaţiilor mobile. „Ne uităm la orice e legat de aplicaţii mobile, businessuri care au ajuns într-o etapă matură, de la care încep să facă bani. Nu suntem angel investors, nu vrem să investim 10.000 de euro, vrem să investim de la 100.000 de euro în sus”, a spus Fusu.
Neogen a preluat recent un pachet de 20% din Clever Tech, companie al cărei principal activ este o aplicaţie prin intermediul căreia au fost comandate în trei ani peste 5 milioane de călătorii cu taxiul în opt oraşe din România.
Grupul Neogen lucrează în prezent şi la dezvoltarea de aplicaţii pentru smartphone-uri pentru site-ul de recrutare Bestjobs, cu afaceri de 3,35 de milioane de euro şi profit în jurul a un milion de euro anul trecut. „15-20 % din postările pe Bestjobs se fac de pe telefoane mobile.
Estimăm că în doi ani acest procent va ajunge la 50%. Dezvoltăm aplicaţii pentru iPhone, Android, atât pentru candidaţi, cât şi pentru angajatori. Cu ajutorul aplicaţiilor angajatorul nu mai este legat de birou, poate lucra şi de acasă, în weekend”, a spus Fusu.